(Kort bemærkning).
Bodil Kornbek (KRF):
Det var sådan set lidt mit spørgsmål, fru Marianne Jelved
stillede. De Konservative har virkelig fået det, de har
arbejdet på nærmest i årevis. Nu får vi de bindende mål. Så
er det klart, at vi er interesseret i, hvordan man nu vil
følge op på, at de bestemte klassetrin også får disse mål
opfyldt, og at trinmålene virkelig også får den funktion, som
De Konservative hele tiden har lagt i det med de bindende
mål.
Nu håber jeg ikke, vi igen skal ind i en diskussion om,
at det er pejlemærker, og at det er det ene og det andet,
for man bliver simpelt hen så forvirret af det. Så hvis vi
kunne få klar tale nu, ville det være løftende for
diskussionen.
Så er der en anden ting, jeg har sådan en trang til at
præcisere. Når man taler om, at vi skal tage udgangspunkt i
den enkeltes evner og alle de her fine ord, nævner man en
række fag, der hermed bliver højnet timemæssigt. Det er alle
de her boglige fag, og så skynder man sig lige at nævne, at
der er en styrkelse af idræt. Det kunne være, vi måske skulle
slå fast, at som jeg læser det, er der tale om 1 time ekstra
på et bestemt trin samlet set. Så hvor er højnelsen og
styrkelsen af de kreative, musiske fag, for samlet set er
deres andel procentvis faldet i det her forlig?